Jablkovo-orechová štrúdľa - Apple walnut strudel

By Zuzulienka - 4.2.13

Tak som sa dnes prebudila do zasneženého rána - táto zima asi nechce odísť. Sneží aj u vás?
Dnes tu mám pre vás po dlhom čase jeden výborný recept. Jablká a orechy tvoria výbornú kombináciu, tak som sa včera rozhodla, že to bude závin z lístkového cesta, práve v tomto zložení. Je to veľmi jednoduchý koláčik a dá sa ozvláštniť ešte rôznymi ingredienciami, ktoré máte radi - hrozienka, sušené ovocie, mandle, čokoláda...


Koláčik je naozaj veľmi jednoduchý a z dostupných ingediencií. Tak poďte sa pozrieť na postup:
Potrebujeme:
1 balenie lístkové cesta - ja som kúpila už rozvaľkané - máte s tým menej práce
6 stredne veľkých jabĺk
50g vlašských nasekaných orechov
hrsť nasekaných mandlí
1 škoricový cukor
2 lyžice hnedého cukru

Postup:
Najprv si ošúpeme a nastrúhame jablká, ktoré zmiešame s orechami a mandľami. Do toho pridáme hnedý cukor, škoricový cukor a všetko spolu zmiešame.


Lístkové cesto si rozprestrieme na dosku, ešte trochu prevaľkáme, aby sa nám zväčšilo a rozotrieme naň jablkovo-orechovú zmes. Cesto zavinieme, potrieme vajíčkom alebo len olejom a popicháme vidličkou. Ja som z jedného balenia urobila dva mini záviny, ktoré však pri pečení trochu napuchli.


Dáme piecť približne na 20 minút pri 170 - 180 °C.


A dobrú chuť!!!
Máte radi podobné koláče? A máte radi kombináciu jablko - orechy?

  • Share:

You Might Also Like

11 komentárov

  1. Moc se ti povedly!
    Štrúdl mám velmi ráda. ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já na takové věci moc nejsem, ale tohle vypadá tak akorát k nakousnutí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tady chvíli sněží, chvíli prší... Jinak štrůdl vypadá lákavě. :)

    Právě na mém blogu probíhá giveaway o 30 dolarů do obchodu Chicnova. Budu ráda, když se připojíš. :)
    http://stylewithoutlimits.blogspot.cz/2013/02/giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mňam, štrůdlík! Můžu sladký i slaný =))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. zajtra si upeciem aj ja mnam

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre!